Cauza principală a emoțiilor negative, factorul principal care predispune o persoană la blamare, la manie si la resentimente, frică si indoială, invidie și gelozie, este inabilitatea de a ierta pe cineva care ne-a rănit în vreun fel.

Este important să întelegem, înca de la început, că noi suntem singurii responsabili de existenta acestor emoții negative. Le întărim puterea ori de câte ori vorbim sau ne gândim la ele. Prin urmare iartă, înlocuiește cu acceptarea,  cu înțelegerea și iertarea.

Imaginează-ți cât timp si câta energie consumi gândindu-te la ceva ce s-a întamplat în trecut? Nu iese nimic bun dacă te lamentezi în legatură cu trecutul! Eu sunt recunoscatoare tuturor acelora care m-au rănit într-un fel sau altul până acum sau situațiilor dificile din viata mea pentru că m-au facut mai puternică si mai experimentată în prezent. Schimbă-ți modul de a gândi și îți poți transforma radical viața!

Începuturile acestor sentimente se instalează înca din frageda copilărie prin criticismul distructiv. De fiecare dată când suntem criticați reacționam prin a adopta o aditudine defensifî. Atunci când situații de genul acesta se repetî ele devin obiceiuri. Astfel dezvoltăm deprinderea de a raspunde cu mânie oricărei situații dezamăgitoare sau frustrante. Este important, pentru fiecare dintre noi, să învățăm să renunțăm la frustrările din copilarie, pentru a nu ajunge la maturitate cu o cantitate uriașă de experiențe neiertate. Iar dacă am ajuns la o vârsta indepartată de copilarie, și suntem înca bântuiți de himerele trecutului, este important să conștientizăm acest sistem de credințe, să-l înțelegem și apoi să-l eliminăm, pentru a nu ne ingreuna viața.

Partea buna a lucrurilor constă în faptul că emoțiile negative pot fi înlăturate atâta timp cât conștientizăm ca ele au la bază premize false sau resentimente. Acest lucru este posibil prin deprinderea unor abilități noi, modalități noi de gândire pozitivă și constructivă.

Una dintre cele mai puternice metode de eliberare pe care o poți adopta este aceea de a ierta pe toata lumea care te-a rănit în vreun fel. Prin eliberarea și iertarea celeilalte persoane, tu ești iertat și eliberat. De aceea, cele mai importante religii ale lumii accentuează importanța acestui act ca fiind primul pas către clemență, urmată apoi de beatitudinea minții.

Imaginează-ți cum te-ai simți dacă nu ai fi mânios pe nimeni? Imaginează-ți că ești o persoană pozitivă, optimistă, amabilă, cu un nivel înalt de respect personal, compasionată. Închipuie-ți că ești o persoană caldă, prietenoasă, iubitoare, plină de calm și pace interioară. Toate acestea sunt posibile dacă accepți să devii acea persoană blandă, iertatoare. Iar tu știi că așa ești în sufletul tău!

Prin contrast, amintește-ți cum te simți când refuzi să ierți? Această emoție negativă reprezintă punctul de plecare al tuturor problemelor majore cu care ne confruntăm: stres, anxietate, boli mentale și fizice, tensiuni inutile în relații. Refuzul sau imposibilitatea eliberării acestor energii negative te vor ține captiv. Eliminarea lor reprezintă sfarșitul suferinței. Aceasta este alegera pe care doar tu o poți face! Nu are nicio legatură cu o altă persoană sau situație!

Când cineva ne rănește sentimentele avem tendința de a nu ierta respectiva persoană din convingerea falsă că dacă facem acest lucru, de fapt, o favorizăm, o lăsăm să scape ușor. Identificăm întreg fenomenul cu tolerarea comportamentului! Iar aceasta este o cutumă dăunătoare! Când rămâi supărat pe cineva, ori de câte ori te gândești sau auzi numele acelei persoane redevii prizonierul ei prin controlul emoțional pe care îl deține asupra sentimentelor tale. De aceea prin iertare te eliberezi pe tine, apoi ai posibilitatea să eliberezi și cealaltă persoană!

Iertarea este la îndemâna noastră mereu. Amintește-ți întotdeauna că un gând pozitiv anulează un altul negativ! Un exemplu care mi-a plăcut tare mult și pe care-l folosesc des este:

„Îl/o iert pentru tot și îi doresc numai bine. Sunt răspunzător. Nu ar fi trebuit să intru în această situație de la început sau să rămân în împrejurarea respectivă atât de mult. Nu ar fi trebuit să fac ce am făcut. Îl/o iert complet și îl/o las să plece.”

Folosește propriile tale cuvinte când inițiezi acest proces, cuvinte care-ți vin în minte și pe care le simți sincere.

„Sunt răspunzător!” aceste cuvinte au puteri magice dacă le rostești din suflet, sincer. Ele anihilează sentimentul de furie. La început sunt greu de rostit, vei considera că este dificil să ierți. În special când ți-ai construit toată viața în jurul necazurilor. Vei simți că nu mai ai ce vorbi dacă nu te plângi de familie, de copii, de relație, de job sau prieteni. Dar, după ce vei lua inima în dinți și vei face primul pas, te vei simți la început mai ușurat apoi mai fericit și entuziasmat.

Conform lui Brian Tracy, speaker motivațional și scriitor, există patru categorii de oameni pe care trebuie să-i iertăm dacă dorim să atingem fericirea și liniștea minții, dacă dorim să ne schimbăm viața.

Din prima categorie face parte familia.

Iartă-ți părinții chiar dacă nu mai sunt în viață. Dacă au fost buni cu tine, te-au iubit mereu iar tu ești mulțumit cu totul, mulțumește-le și urează-le doar bine. Dacă nu îi poți ierta pentru tot pune-te în pielea lor și amintește-ți că nu știi care au fost motivele, condițiile și situațiile care i-au determinat să facă ce au făcut. Fii recunoscător pentru faptul că ți-au dat viață și, așa cum au putut, te-au adus în punctul în care ești acum. Nu te plânge niciodată de parinții tăi! Dacă nu ai puterea să-i ierți amintește-ți că vei continua să te vezi ca o victimă si vei bloca șansa de a deveni o persoană adultă complet funcțională! Nu cred că mai are rost să luăm în calcul faptul că vei rămâne marcat mult timp dacă aceștia nu mai sunt și tu nu i-ai putut ierta! La fel se petrec lucrurile cu frații sau surorile tale, verișorii sau unchii și mătușile.

O a doua categorie sunt persoanele apropiate.

Aici încadrăm persoanele din relațiile apropiate care nu au mers, cum sunt căsătoria, foști iubiți, cel mai bun prieten, prietenii în general. Frustrările lăsate de aceste relații neiertate sunt amenințătoare pentru liniștea și respectul personal care se pot întinde pe ani întregi. Iartă pentru a face să dispară emoția negativă atașată situației!

În a treia categorie îi grupăm pe toți cei care te-au rănit în decursul vieții tale.

Iartă-i și lasă-i în pace! Iartă acea persoană ori de câte ori îți vine în minte o situație neplăcută și până la urmă orice urmă de negativism va dispărea.

Ultima dar nu cea din urmă este propria persoană.

Iartă-te pentru toate lucrurile lipsite de sens și judecată pe care le-ai făcut vreodată. Este inutil să te simți vinovat pentru ceva care s-a pertecut în trecut. Trecutul nu îl poți schimba, dar poți deveni responsabil de ceea ce vei face pe viitor. Atunci ai procedat cum ai putut mai bine, acum ești o persoană care a evoluat spiritual, a acumulat cunoștințe noi după care îți ghidezi viața. Dovedește-ți acest lucru! Iartă pe toată lumea, fară excepție. Nu îngăduii nimănui să-ți saboteze viața!

În fiecare clipă ai la dispoziție două posibilități cu ajutorul cărora poți aborda viața: o posibilitate pozitivă și plină de înțelegere, acceptare, compasiune și o alta negativă încărcată cu ură, dușmănie, frustrare. Una te dirijează către lumină, fericire și împlinire, alta te conduce către limitări de tot felul, nedreptate.

Caută să faci alegeri înțelepte! Eliberează-te prin Iertare!

Cu sinceritate,

 

 

 

 

Photo source: Unsplash, Jamie Han

AdelaR

Author AdelaR

More posts by AdelaR

Leave a Reply

3 × three =